Sklep internetowy

Jak nie narazić się Google - Pozycjonowanie sklepów

maj 21 2016

Pozycjonowanie sklepów internetowych nigdy nie należało do prostych czynności. Shop SEO wymaga olbrzymiej wiedzy oraz doświadczenia, a po ostatniej aktualizacji algorytmu Google wymaga również optymalizacji sklepu pod kątem m-sprzedaży. Co zatem zrobić, aby nie narazić się Google? Dostosować swój sklep do urządzeń mobilnych.

To już wymóg

Sklepy mobilne stały się standardem zaledwie kilkanaście miesięcy temu. Dziś, jeśli sklep internetowy nie wyświetla się na urządzeniach mobilnych odpowiednio jest natychmiast monitorowany przez Google. Jeżeli roboty Google odkryją, iż sklep nie dostosowuje się do rozdzielczości niewielkich urządzeń - pozycja sklepu szybko ulegnie obniżeniu, nawet w wersji deskopowej.

Ile to kosztuje?

Wdrożenie Responsive Web Design może kosztować od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Wszystko zależy od wielkości sklepu i ilości asortymentu w magazynie. Jest to konieczne, ponieważ igranie z zasadami Google jeszcze dla nikogo nie skończyło się dobrze. Znanych jest wiele sklepów, których pozycja w Google uległa drastycznemu obniżeniu po zaniechaniu przez nich wersji mobilnych. Aż 40% ruchu generowanego w sieci pochodzi ze smartfonów i tabletów, dlatego wymogi Google są dla nas jak najbardziej zrozumiałe.

A Wy? Jak odnosicie się do wymogów Google względem sklepów? Napiszcie co o tym sądzicie poniżej

 

Udostępnij