Płatności

Na czym polegają płatności na jedno kliknięcie?

cze 2 2020

Obecnie serwisy płatności zyskują na znaczeniu, gdyż korzysta z nich blisko połowa więcej internautów niż w zeszłym roku, a dla ponad jednej trzeciej e-klientów są one najwygodniejsze w użyciu ─ wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący płatności na jedno kliknięcie. Przeczytaj go koniecznie!

Szybkie e-przelewy i karty płatnicze zyskują na popularności

Zacznijmy od tego, że najczęstszą metodą płatności za produkty nabywane online są serwisy, które umożliwiają płatności przez internet. Serwisy płatności zyskują na znaczeniu, już w PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji. Dlatego biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu. Odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. Wtedy przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu.

Dla kogo e-płatności?

Przede wszystkim wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 procent z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24, a 35 rokiem życia (46%) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 procent). Trzeba przyznać, że w czasach kiedy zakupy internetowe są codziennością i stałym elementem życia współczesnych konsumentów także transakcje płatnicze za pośrednictwem serwisów e-płatności stają się naturalnym wyborem. Zazwyczaj wynika to ze świadomości konsumentów, że realizacja zamówienia jest uzależniona bezpośrednio od czasu otrzymania wpłaty przez sprzedającego. Dużym plusem jest także to, że serwisy e-płatności gwarantują natychmiastową finalizację zlecenia.
Ponadto celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. Musisz wiedzieć, że badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Wszystkie dane zebrano między 26 lutego, a 7 marca 2014 roku.

 

 

 

Udostępnij