Sklep internetowy

Jak wygląda rozwój rynku e-commerce w Polsce?

maj 12 2020

Ostatnimi czasy ciągle obserwujemy dynamiczny rozwój rynku e-commerce, a przyczynia się do tego zarówno rozwój technologiczny, jak i wzrost liczby internautów oraz udział urządzeń mobilnych. Oczywiście nie bez znaczenia pozostają podejmowane przez serwisy działania promocyjne. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący rozwoju rynku rynku e-commerce w Polsce. Przeczytaj go koniecznie!

Bardzo dynamiczny rozwój rynku e-commerce

Zacznijmy od tego, że jeszcze kilka lat temu e-zakupy stanowiły raczej ciekawostkę niż codzienność, a ich udział w rynku był znikomy. Na początku internauci podchodzili do wirtualnych zakupów z nieufnością typową dla wszelkiego rodzaju nowości. Rzecz jasna trudno się dziwić takiemu stanowisku, chociażby ze względu na znikomą znajomość mechanizmów rządzących tym specyficznym rodzajem sprzedaży. Sytuacja na przestrzeni ostatnich lat zmieniła się jednak diametralnie, gdyż inwestorzy dostrzegli potencjał, jaki tkwi w ogólnoświatowej sieci, który daje nieograniczone możliwości dotarcia do potencjalnych klientów.

Zmiany w e-zakupach na przestrzeni lat

Trzeba przyznać, że ostatnia dekada przyniosła zaskakujące zmiany, jeśli chodzi o rynek e-commerce. Otóż analitycy szacują, że rynek e-commerce w Polsce, jeśli chodzi o ilość sklepów internetowych, wykazuje już pewne nasycenie. Istotne okazały się serwisy prezentujące nowe poszukiwania sposobów na przyciągnięcie i utrzymanie potencjalnych klientów. Może być to chociażby promowanie swojej oferty poprzez kupony rabatowe dostępne nie tylko na własnej stronie, ale również na specjalizujących się w kuponach serwisach. Na pewno zaletą takiego rozwiązania jest dotarcie do zdecydowanie większej grupy zainteresowanych użytkowników. Ponadto kupony rabatowe zyskują popularność wśród internautów, w przeciwieństwie do zakupów grupowych, a liczba osób korzystających z tego drugiego modelu zmniejszyła się o 37% na przestrzeni ostatnich 5 lat, gdyż atrakcyjność kuponów warunkowana jest m.in. faktem, że są one dostępne przez dłuższy czas.

Czym kierują się internauci przy zakupach w sieci?

Otóż, jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2014”, najistotniejszym motywem dokonywania zakupów przez internet jest niższa niż w tradycyjnym sklepie cena oraz atrakcyjne promocje i oferty specjalne (52%). Poza tym kupony rabatowe i wszelkiego rodzaju obniżki wpisują się w oczekiwania klientów. Dodatkowo ważnym elementem decydującym o korzystaniu z określonych e-sklepów jest ich przejrzysta, intuicyjna obsługa.

 

 

 

Udostępnij