Płatności

Dlaczego musimy przygotować się na nadchodzącą rewolucję w płatnościach jednym kliknięciem?

cze 30 2020

Technologia opatentowana przez Amazon – one click payments - zrewolucjonizowała zakupy w e-commerce i postawiła bardzo wysoko poprzeczkę wszystkim sprzedawcom, którzy chcą oferować swoim klientom możliwie najszybsze i najłatwiejsze zakupy w sieci.

Co pokazują statystyki na temat prostego procesu zakupu?

Płatności za pomocą jednego kliknięcia stają coraz bardziej popularne, ponieważ znacznie przyspieszają i ułatwiają zakupy w Internecie, niejako usuwając spod nóg klientów wszelkie kłody. W przypadku sklepów stacjonarnych właściciele muszą oferować takie udogodnienia, jak rozwiązania w zakresie kas fiskalnych, płatności mobilne i szybsze przetwarzanie kart kredytowych. Tymczasem, sklepy online powinny stawiać właśnie na technologię one click. Klienci preferują nowe technologie płatności, które podnoszą komfort ich życia. Jednak sprzedawcy nie korzystają z tych nowych opcji tak często, jak chcieliby konsumenci. Występują bardzo poważne luki między tym, czego oczekują e-klienci, a tym, co sprzedawcy są gotowi im zaoferować. Na przykład, kluczowe znaczenie dla e-konsumentów ma szeroki wybór metod płatności. 

Święty Graal zakupów internetowych

W przestrzeni online, gdzie często można zaobserwować współczynnik rezygnacji z koszyka wynoszący nawet 70%, usprawnienie realizacji transakcji pozostaje zawsze najważniejszym celem. Świętym Graalem dla e-commerce jest bezpieczny, prosty i szybki proces płatności. One-click payment doskonale wpisują się w te oczekiwania. Jednak należy pamiętać o kilku kwestiach.
Po pierwsze, umożliwienie płatności kartą i przechowywanie danych wysyłki mające kluczowe znaczenie dla wysokiego współczynnika konwersji, musi wiązać się z gwarancją całkowitego bezpieczeństwa transakcji. W dobie oszustw internetowych, przeprowadzanych niekiedy na bardzo szeroką skalę, bezpieczeństwo powinno oczywiście być podstawą całej strategii operacji finansowych e-commerce. Wycieki danych klientów, mogą całkowicie zrujnować reputację marki. To szczególnie ważne dla mniejszych firm, które z mozołem budują lojalność klientów i przywiązanie do marki. Stracić zaufanie klientów jest bardzo łatwo, odbudowanie go jest niezwykle trudnym zadaniem, czasami wręcz niemożliwym do zrealizowania. 

Po drugie, sprzedawcy muszą być przygotowani na obsługę zmian numerów kart kredytowych i dat wygaśnięcia. Wprowadzenie nowych danych uwierzytelniających płatności, przerywa proces realizacji transakcji przez klienta i często zniechęca go do kontynuacji. Zostało udowodnione, że im więcej kroków musi wykonać klient przed dotarciem do kasy, tym wyższy wskaźnik porzucenia koszyka. Doskonałym rozwiązaniem tego problemu jest aktualizacja konta karty - która pobiera nowe numery kart kredytowych i daty wygaśnięcia, gdy stare karty są zastępowane i sprawia, że płatności jednym kliknięciem są o wiele bardziej skuteczne.

 

 

 

Udostępnij