Płatności

Nowe trendy w obszarze płatności mobilnych

maj 15 2018

Zakupy, komunikacja z rodziną i znajomymi, płatności za rachunki to tylko niektóre z wielu codziennych czynności, które można wykonać za pomocą urządzeń mobilnych. Większość z nas ma swój telefon cały czas przy sobie, co pozwala dokonywać płatności w dowolnym miejscu i o każdej porze. Coraz więcej firm zaczyna w bardzo mądry sposób wykorzystywać płatności mobilne. Oto niektóre z trendów, które pojawiły się w ostatnim czasie w obszarze przetwarzania płatności.

User Experience

Doświadczeni użytkownicy dokonują zakupów na urządzeniach mobilnych, więc dla firm priorytetem stało się zapewnienie swoim klientom takiej możliwości. Firmy stale poszerzają zakres swoich usług, aby utrzymać lojalność klientów i wysoki poziom zadowolenia oraz zapewnić bezpieczeństwo płatności. Klienci są coraz bardziej przyzwyczajeni do natychmiastowego dostępu do wszystkich rodzajów towarów i usług. Nowoczesny klient chce tego typu usług w podróży, podczas wypoczynku, w domu, na spacerze. Zawsze i wszędzie. Dlatego budowanie pozytywnych doświadczeń klientów to najlepsza droga dla firmy, która chce wyróżnić się na rynku i rozwijać swoją działalność. 

Oszczędność czasu w procesach płatności

Czas potrzebny na dokonanie płatności oraz opcje, z których użytkownik może skorzystać, mają ogromne znaczenie dla firmy i jej rozwoju. Źle zaprojektowane witryny, długi czas ładowania strony, brak różnych opcji dostawy i zapłaty za towary powodują nagminne porzucanie koszyka i towarzyszącą mu frustrację. Jednym z głównych trendów w płatnościach mobilnych jest zwiększanie zadowolenia użytkowników i optymalizacja stron pod kątem urządzeń mobilnych. Zapewnienie szybkiej i płynnej transakcji zakupu jest głównym celem usług płatniczych. Ekrany mobilne są znacznie mniejsze, co wymaga szybkiego i czytelnego przedstawienia informacji. Ekran mobilny musi szybko się załadować i przedstawić informacje w sposób jasny i kompletny. Niezawodne i łatwo dostępne opcje płatności to klucz do sukcesu.

Standardy i bezpieczeństwo

Przepisy i kwestie bezpieczeństwa, w połączeniu z wymaganiami klientów, napędzają progresję płatności mobilnych i innowacje. Dla przykładu, Mastercard zaczęło wykorzystywać technologię pozwalającą na zastąpienie hasła zdjęciem twarzy, a to dopiero początek. Rozpoznawanie twarzy, a także rozpoznawanie głosu i biometria stają się dziś normą. Bez wątpienia obserwujemy ogromny postęp technologiczny. Przyjęcie nowej technologii mobilnej w miarę jej dostępności jest priorytetem i daje możliwość ewoluowania i rozwoju wraz z nią. Obszar płatności mobilnych to nie tylko zabawa i gry. Wzrost wykorzystania płatności mobilnych przykuł uwagę oszustów i hakerów. M-płatności dają świetną okazję do kradzieży danych. Dlatego kwestie bezpieczeństwa pozostają kluczowe dla wielu firm.

 

 

 

Udostępnij