Płatności

4 sposoby na usprawnienie procesu płatności

lis 14 2018

Ułatwienie klientom dokonywania płatności jest niezbędne dla zwiększenia konwersji i sprzedaży. Strona zamówienia to jeden z krytycznych elementów całego procesów zakupowego. To ostatni przystanek dla osób kupujących na naszej witrynie. To miejsce, w którym przekazują swoje dane, a na koniec dzielą się ciężko zarobionymi złotówkami. Jeśli poważnie myślimy o tym, aby ułatwić klientom płacenie, powinniśmy mieć pełną kontrolę nad całym procesem realizacji transakcji. Oto 4 wskazówki, które nam w tym pomogą:

Szeroki wybór metod płatności

Brzmi to, jak oczywistość, ale wciąż jeszcze istnieją strony internetowe sklepów online, które oferują tylko jedną metodę płatności. Tymczasem, większość e-klientów oczekuje różnych opcji płatności na stronie zamówienia. Chociaż nie jest konieczne - ani praktyczne - zaoferowanie każdej możliwej dostępnej metody płatności, warto przyjrzeć się odbiorcom docelowym, aby sprawdzić, z jakich sposobów płatności najczęściej korzystają.

Zezwalaj na płatności bez konieczności rejestracji

Szczerze mówiąc, czy naprawdę potrzebujemy jeszcze jednej nazwy użytkownika i hasła do zapamiętania? Nie stawiajmy przed klientami ściany, która uniemożliwia zakupy, zmuszając ich do rejestracji. Wiele osób w takiej sytuacji po prostu zrezygnuje z zakupów. Głównym powodem, dla którego użytkownicy nie chcą założyć konta, jest fakt, że spodziewają się zalewu promocyjnych wiadomości e-mail. Rejestracja to wypełnianie kolejnych pól formularza i zdecydowanie wydłuża proces płatności. 

Zapewnij spójny projekt witryny

Nie ma nic bardziej denerwującego dla użytkowników stron internetowych, niż poczucie zagubienia wśród różnych stron witryny. E-klienci na każdym etapie procesu zakupowego muszą wiedzieć gdzie się znajdują. Patrząc z perspektywy brandingu powinniśmy utrzymać spójność wszystkich elementów witryny. Oznacza to używanie tych samych kolorów, czcionek i układu strony realizacji transakcji, jak w pozostałej części witryny, dzięki czemu możemy zwiększyć rozpoznawalność marki. Oczywiście, niektórzy dostawcy płatności internetowych dostarczają gotowe rozwiązania, ale tracimy wówczas kontrolę nad wyglądem i sposobem działania strony zamówienia. 

Daj gwarancję bezpieczeństwa i prywatności

Ilekroć chodzi o podanie danych osobowe, zawsze starajmy się prezentować środki bezpieczeństwa, którymi dysponujemy. Ogromna część e-klientów rezygnuje z zakupów z obawy o bezpieczeństwo płatności. Będziemy potrzebować certyfikatu Secure Sockets Layer (SSL) dla swojej strony internetowej, aby zapewnić bezpieczne połączenie i szyfrowanie informacji. Dodatkowo, udostępniając płatności kartą musimy przestrzegać standardów PCI Security Standards Council (PCI SSC). 

 

 

 

 

Udostępnij