Zakupy online

Internetowe wydatki Polaków

mar 26 2017

​Trzeba przyznać, że Polacy pokochali zakupy w Internecie. Co ciekawe więcej niż przed rokiem płacimy za odzież, akcesoria i dodatki, mniej za urządzenia mobilne. Generalnie mężczyźni wydają więcej na elektronikę, kobiety na kulturę. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący internetowych wydatków Polaków. Przeczytaj go koniecznie!

Zacznijmy jednak od tego, że raport „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” potwierdza, że co czwarty e-konsument planuje zwiększyć wydatki na zakupy w sieci. Oczywiście mężczyźni są w tej kwestii bardziej optymistyczni ─ częściej niż kobiety deklarują zwiększenie tej sumy. Jednak zaledwie 6 procent kupujących online planuje w najbliższym roku ograniczyć swoje wydatki na e-zakupy.

Rzecz jasna wzrost wydatków Polaków w Internecie jest zupełnie naturalny, a powodów jest kilka. Musimy pogodzić się z tym, że E-commerce jest coraz bardziej powszechną i naturalną metodą robienia zakupów. Chociaż z jednej strony mamy większe zaufanie zarówno do sklepów jak i systemów płatności, z drugiej dla wielu Polaków taka forma zakupów jest najwygodniejsza i pozwala oszczędzać czas, a nierzadko również pieniądze.

Jednak sporą grupę kupujących w sieci stanowią najmłodsi klienci czyli osoby w wieku 15─24 lata ─ są to ludzie, dla których zakupy w Internecie są tak naturalne jak np. dla 40-latków kupowanie prasy w kiosku. Poza tym można założyć, że spora grupa konsumentów kupuje dokładnie to samo i za tyle samo co wcześniej, różnica jest taka, że nie robią tego teraz w sklepach tradycyjnych tylko w internetowych. Dlatego warto też zauważyć, że marketerzy coraz chętniej i przede wszystkim skuteczniej korzystają z usług i narzędzi pozwalających na optymalizację wskaźnika konwersji. Generalnie umiejętność analizowania danych i wyciągania właściwych wniosków pozwala na zwiększanie wartości koszyka nie tylko w czasie pierwszych zakupów, ale też motywowanie klientów do kolejnych. I tutaj marketerzy mają nadal dużo do zrobienia i nie mam wątpliwości, że np. skuteczne łączenie cookiesów i danych z CRM oraz przekazywanie odpowiednich wniosków do call-center w czasie rzeczywistym może w pewnych przypadkach znacząco zwiększyć sprzedaż i sprawić, że Polacy będą wydawać jeszcze więcej w sklepach internetowych.

Oczywiście to tylko jeden z przykładów, a możliwości jest naprawdę dużo.Poza tym wyniki raportu „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska” jednoznacznie wskazują na kilka zjawisk. Przede wszystkim konsumenci stają się jeszcze bardziej wymagający jeśli chodzi o ofertę internetową ─ oczekują niższych cen i szerokiego asortymentu. Ponadto, potwierdza się fakt, że wbrew pozorom odzież, dodatki i akcesoria są niezwykle ważną kategorią produktów dobrze sprzedających się przez Internet. Dlatego drobne odchylenia deklarowanych kwot wydatków na kanał online nie wydają się zaburzać ogólnego trendu wskazującego na to, że e-zakupy stają się codziennością dla ogromnej grupy Polaków.

Udostępnij