Płatności

Płatności jednym kliknięciem

mar 20 2017

Serwisy płatności zyskują na znaczeniu. Co więcej korzysta z nich blisko połowa więcej internautów niż w zeszłym roku, a dla ponad jednej trzeciej e-klientów są one najwygodniejsze w użyciu ─ wynika z raportu przygotowanego przez firmę Gemius dla e-Commerce Polska. Poniżej znajdziesz krótki poradnik, dotyczący tego, na czym polegają płatności na jedno kliknięcie. 

Zacznijmy od tego, że jak wynika z badania najczęstszą metodą płatności za produkty nabywane online są serwisy, które umożliwiają płatności przez internet. Przede wszystkim tę metodę wybiera 37 procent internautów (26 procent przed dwoma laty) kupujących w sieci. Poza tym popularnymi metodami są również internetowe przelewy bankowe (korzysta z nich 28 procent internautów, czyli tyle samo, co przed rokiem) oraz płatność gotówką przy odbiorze u kuriera (ten sposób wybiera 21 procent, czyli o 8 pp mniej niż przed rokiem).
Nie da się ukryć faktu, że serwisy płatności zyskują na znaczeniu. Już w samym PayU zauważamy, że z roku na rok coraz mniej użytkowników płaci za e-zakupy przez tradycyjną bankowość internetową czy też gotówką przy odbiorze. Okazuje się, że Internauci coraz chętniej wybierają szybkie e-przelewy i karty płatnicze, ponieważ jest to dla nich duży komfort oraz gwarancja bezpiecznej transakcji.

Dlatego biorąc pod uwagę wzrost popularności urządzeń mobilnych, z których korzystamy robiąc zakupy, rynek płatności powinien rozwijać się w taki sposób, by płatność była równie łatwa do wykonania z poziomu komputera czy tabletu, jak i telefonu. Odpowiedzią na taką potrzebę konsumentów są płatności na jedno kliknięcie czy tapnięcie, zarówno te kartowe, jak i e-przelewy. Chodzi oto, że wówczas przybywać będzie zwolenników płatności elektronicznych oraz rosnąć liczba transakcji zawieranych przez osoby, które już aktywnie korzystają z e-handlu.

Co ciekawe okazuje się, że wirtualne płatności są najpopularniejsze wśród mężczyzn (38 procent z nich wybiera tę właśnie metodę), ludzi młodych tj., w wieku pomiędzy 24 a 35 rokiem życia (46 procent) oraz wśród osób z wykształceniem wyższym (48 procent). No cóż, w czasach kiedy zakupy internetowe są codziennością i stałym elementem życia współczesnych konsumentów także transakcje płatnicze za pośrednictwem serwisów e-płatności stają się naturalnym wyborem. Przede wszystkim wynika to ze świadomości konsumentów, że realizacja zamówienia jest uzależniona bezpośrednio od czasu otrzymania wpłaty przez sprzedającego. A serwisy e-płatności gwarantują natychmiastową finalizację zlecenia.

Generalnie rzecz ujmując celem badania było poznanie postaw, zwyczajów i motywacji związanych z kupowaniem online. To badanie zostało zrealizowane przy pomocy ankiet CAWI (ang. Computer-Assisted Web Interview) na grupie 1500 internautów powyżej 15 roku życia. Dane zebrano między 26 lutego a 7 marca 2014 roku.

Udostępnij