Sklep internetowy

Warto dbać o stałego klienta

lut 18 2020

Zdobywanie nowych klientów jest istotne w handlu. Nie inaczej ma się sprawa w e-commerce, gdzie dobra baza klientów jest podstawą rozwoju. Niestety zdarza się, że w pogoni za nowymi klientami e-przedsiębiorcy zapominają o budowaniu relacji ze stałymi a to duży błąd. Według przeprowadzanych badań stały klient wydaje jednorazowo w sklepie internetowym do 5 razy więcej niż nowy gość. Warto więc zadbać o zadowolenie stałych użytkowników i odpowiednio motywować ich do kolejnych e-zakupów.
 
Na początek dobrym fundamentem dla nawiązania relacji z klientem jest zwykły e-mail. Po pierwszym zakupie warto wysłać podziękowania, co sprawi, że nowy klient poczuje się jak partner, na którym nam zależy i o którego dbamy. W zasadzie za takim podejściem powinna stać cała filozofia firmy, która pracuje nie tylko nad powiększaniem sprzedaży, ale również nad najlepszym spełnianiem potrzeb swoich konsumentów. Krótkie podziękowanie, informacje podsumowujące zamówienie i propozycja zakupu komplementarnych produktów do obecnie zamówionych, to dobry początek waszej budującej się więzi.

Personalizacja to podstawa

Najefektywniejsze wiadomości to te spersonalizowane. Według badań już prosta segmentacja na kobiety i mężczyzn połączona z personalizacją i dopasowaniem do rodzaju wcześniej kupowanych produktów poprawia wyniki mailingu do 30%. W ten sposób unikniesz też sytuacji, kiedy irytujesz klientów otrzymywaniem wiadomości, które zupełnie ich nie interesują. Warto również pamiętać o tym, żeby nie przytłoczyć klienta częstotliwością wiadomości – najlepiej wysyłać wiadomości raz w tygodniu.
Chcąc zadbać o własnych klientów warto stworzyć i zaangażować ich w program rekomendacji, który wiąże się z obopólnymi korzyściami. Warto zauważyć, że według badań nawet 37% sprzedaży wśród dużych retailerów pochodzi właśnie z rekomendacji. Nie krępuj się więc wysłać zapytania do swoich klientów o wystawienie opinii. Taka prośba o krótką recenzję kupionego produktu powinna być poprzedzona konkretnymi korzyściami dla klienta, np. rabatem lub możliwością udziału w konkursie z nagrodami. W wiadomości tej dobrze też podkreślić jak cenne dla e-sklepu jest zdanie danego konsumenta. Taka pozytywna opinia użytkownika danego produktu będzie cenną wskazówką dla przyszłych klientów oraz dla samego e-sklepu.
 

 

Udostępnij