Płatności

Popularność internetu wśród Polaków - jak ona wygląda?

maj 28 2020

Zaledwie jeszcze 6 lat temu zakupy w sieci robiła jedna czwarta dorosłych, dziś z internetu w takim celu korzysta co drugi (47 procent) badany - podał CBOS. No cóż, powody do zmartwień mają wydawcy pracy, bo za dostęp płatnych treści płaci 6 procent Polaków, mniej niż rok temu. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący popularności internetu wśród Polaków. Przeczytaj go koniecznie!

Przybywa regularnych użytkowników sieci

Zacznijmy od tego, że CBOS, który przeprowadził badania podkreśla, że w ostatnich latach przybywa regularnych użytkowników sieci. I tyle, o ile w 2010 r. przynajmniej raz w tygodniu z internetu korzystało 51 procent ankietowanych, to w tym roku jest to już 63 procent. Okazuje się, że niemal wszyscy internauci (98 procent) mają w domu dostęp do sieci. Poza tym o od kilku lat obserwowany jest wzrost popularności internetu bezprzewodowego – obecnie korzysta z niego ponad trzy czwarte użytkowników (77 procent).

Zwiększa się liczba użytkowników posiadających konto na portalu społecznościowym

Przede wszystkim - wraz z rosnącą liczbą internautów powiększa się również grono osób mających konto w jakimś portalu społecznościowym. Natomiast w roku 2008 posiadała je jedna piąta Polaków (21 procent), a obecnie – blisko dwie piąte (39 procent). Ponadto w ciągu roku przybyło w Polsce użytkowników bankowości elektronicznej (39 procent), czytelników prasy online (37 procent) oraz oglądających w sieci telewizję, filmy, seriale oraz materiały wideo (30 procent). Okazuje się, że Polacy częściej niż rok temu zamieszczali w sieci zrobione przez siebie zdjęcia lub filmy (16 procent), a także częściej prowadzili rozmowy telefoniczne przez internet (25 procent).

Popularność internetu, jako kanału sprzedaży

Jedna trzecia internautów (30 procent, czyli jedna piąta ogółu dorosłych – 19 procent) przynajmniej raz sprzedała coś przez internet. Zaś w ciągu ostatniego roku popularność internetu jako kanału sprzedaży minimalnie wzrosła. Natomiast
w ciągu miesiąca poprzedzającego badanie zakupy online zrobiła ponad jedna trzecia internautów (36 procent), czyli blisko co czwarta dorosła osoba w Polsce. Ponadto nadal najchętniej kupowane są: odzież i obuwie, sprzęt elektroniczny, a także artykuły motoryzacyjne oraz zabawki i artykuły dziecięce. Do tego sporadycznie kupujemy w sieci żywność. Jednak niezmiennie niewielka jest popularność płatnego dostępu do treści zamieszczonych w internecie. W ostatnim miesiącu wykupił go tylko co dziesiąty użytkownik (10 procent).

 

 

 

Udostępnij