Zakupy online

Skracanie ścieżki płatności. Dlaczego jest takie ważne?

Listopad 12 2018

Sklepy internetowe przyciągają mnóstwo klientów. Kuszą szybkością realizacji zamówień, wygodą oraz bezpiecznymi płatnościami. Tym, co przyciąga nas najbardziej do zakupów w sieci jest jednak bardzo szeroki asortyment produktów niezwykle atrakcyjne ceny. Zmienia się jednak obraz współczesnego klienta. E-konsumenci są znacznie bardziej wymagający. Bardzo ważne jest dla nich dopasowanie sklepu internetowego do własnych potrzeb. Chodzi między innymi o kwestie płatności. Nie od dzisiaj wiadomo, że szeroki wachlarz metod płatności przyciąga do sklepu online większą liczbę klientów i generuje wyższą sprzedaż. Metod płatności ma być nie tylko możliwie dużo. Powinny być one również maksymalnie uproszczone. Nie bez powodu ogromną popularnością cieszą się obecnie takie metody zapłaty za towary, jak płatność jednym kliknięciem czy wirtualne portfele. Metody te charakteryzuje szybkość, bezpieczeństwo i wygoda transakcji. Sklepy internetowe starają się dążyć do skrócenia tzw. ścieżki zakupowej i jednej z najważniejszych jej elementów, czyli ścieżki płatności. 

Zalety krótszej ścieżki płatności
Krótka ścieżka płatności oznacza uproszczoną drogę do finalizacji transakcji. W sklepie internetowym to szczególnie ważne. Tutaj o wiele łatwiej jest porzucić koszyk z zakupami, niż w sklepie tradycyjnym. Schemat zakupów w sklepach online wygląda zawsze tak samo. Na początku kupujący szuka interesujących go produktów. Może to zrobić za pomocą wyszukiwarki lub katalogu produktów. Następnie wrzuca wybrane towary do wirtualnego koszyka. Nie musi od razu dokonywać zamówienia, może jeszcze powrócić do dalszych zakupów. Jeżeli klient chce sfinalizować zamówienie, system przenosi go do formularza, gdzie może dokonać pewnych zmian np. usunąć pewne produkty czy zmienić ich ilość. W tym miejscu wybiera również opcję dostawy oraz sposób płatności. Długa droga jest już za nim, ale nie ma żadnej gwarancji, że ostatecznie sfinalizuje on zamówienie. Wystarczy niewielka niedogodność np. frustracja z powodu braku ulubionej metody płatności, aby klient porzucił koszyk. Im więcej kroków musi wykonać, aby doprowadzić transakcję do końca, tym większe prawdopodobieństwo, że w którymś momencie rozmyśli się i zrezygnuje. E-klient stawia na szybkość transakcji, ale również jej wygodę. Dlatego tak ważne jest skracanie ścieżki płatności. 

Sprzedawcy internetowi robią wszystko, co w ich mocy, aby usunąć z drogi klienta wszelkie możliwe przeszkody. Chodzi nie tylko o finalizację konkretnego zamówienia. Zadowolony klient to ogromna inwestycja, która po pewnym czasie z pewności się zwróci. Taki klient być może powróci do sklepu na kolejne zakupy albo poleci go swojej rodzinie czy znajomym. 

 

Udostępnij