Pytania i odpowiedzi

Dlaczego skracanie ścieżki płatności jest takie ważne?

mar 14 2019

Współcześni konsumenci coraz bardziej doceniają możliwość zakupów internetowych. Wynika to przede wszystkim z chronicznego braku czasu. Wyprawa do sklepu stacjonarnego wymaga od nas po prostu zbyt dużo zachodu. Nic dziwnego, że czas, który musielibyśmy przeznaczyć na robienie zakupów w tradycyjny sposób wolimy spożytkować inaczej. Sklepy online to cała masa nowych możliwości: szeroki wybór produktów, atrakcyjne ceny, szansa porównania ofert i wybranie najlepszej z naszego punktu widzenia opcji. Do zakupów online skłaniają także coraz bardziej atrakcyjne formy dostawy np. dostarczenie paczki pod nasze drzwi przez kuriera czy odbiór w paczkomacie znajdującym się na naszym osiedlu. Kolejną zaletą zakupów internetowych są bardzo elastyczne formy płatności. 

Płatność w sklepie internetowym oczyma klienta

Jeszcze nie tak dawno, kiedy płatności online raczkowały e-klienci musieli liczyć się z wypełnianiem przydługich formularzy czy koniecznością ręcznego logowania się na konto swojego banku. Dziś wygląda to zupełnie inaczej. Sklepy internetowe prześcigają się w dostarczaniu klientom funkcjonalnych i wygodnych systemów płatności. Od łatwości i szybkości dokonywania płatności zależy w znacznej mierze funkcjonalność danej witryny. I trzeba przyznać, że e-konsumenci coraz bardziej zwracają uwagę na wszelkie kwestie związane z płatnościami. Stali się po prostu bardziej wygodni i wymagający. Dlatego też duża część sklepów działających w przestrzeni internetowej dąży do maksymalnego skrócenia ścieżki płatności. Taką funkcjonalność zaczęli oferować również operatorzy płatności np. Dotpay. 

Skracanie ścieżki płatności w praktyce

Naturalnym pragnieniem e-konsumentów jest szybki i komfortowy proces płatności. Klienci oczekują, że ścieżka płatności zostanie przez nich pokonana przy minimalnej liczbie kroków, ale chcą też usunięcia z niej wszelkich możliwych przeszkód. Pierwszym z nich jest wybór metody płatności. W formularzu płatności powinny zostać czytelnie wyszczególnione wszelkie możliwe sposoby dokonania płatności. Klient nie może mieć żadnych wątpliwości. Po dokonaniu wyboru powinien zostać odesłany do formularza płatności kartą czy na stronę bankowości elektronicznej swojego banku. 

Kolejnym etapem skracania ścieżki płatności jest automatyczne wypełnianie formularza. Takie dane, jak konto do przelewu, tytuł przelewu czy jego kwota mogą zostać wygenerowane z formularza zakupów. Klient nie musi wpisywać samodzielnie żadnych danych, co nie tylko przyspiesza całą transakcję, ale również zapobiega błędom. Najczęstsze przeszkody pojawiające się na ścieżce wiodącej do finalizacji transakcji to zbędne przekierowania, wymaganie od klienta podawania zbyt dużej ilości danych, nieczytelne formularze. 

Dlaczego warto skracać ścieżkę płatności? Odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Łatwy i szybki proces płatności zapobiega porzucaniu przez klientów koszyków z zakupami. Powoduje, zatem wzrost konwersji i przynosi sklepom internetowym wyższe zyski. Krótsza ścieżka zakupowa to również doskonały sposób na zdobycie lojalnych klientów, którzy będą polecać sklep swoim znajomym i rodzinie. 

 

 

 

Udostępnij