Konsumpcja mobilna u Polaków - czym kupujemy?
Kupowanie przy pomocy smartfona lub tabletu nie jest już żadną nowością. Polacy bardzo lubią nowinki techniczne i nieprawdą jest, że długo się do nich przyzwyczajamy. Magazyn MShopper podał dane z których wynika, że aż 25% posiadaczy urządzeń mobilnych deklaruje, że w ciągu najbliższych miesięcy dokonają przynajmniej jednego zakupu mobilnego. A jak wygląda konsumpcja na chwilę obecną? Poniżej kilka danych statystycznych.
Laptop i PC nadal najpopularniejsi
Kupując w sieci najczęściej korzystamy z laptopa lub komputera stacjonarnego. Pisząc o mobilności teoretycznie powinniśmy pominąć PC, ale również laptopa możemy nazwać komputerem stacjonarnym. Blisko 87%* zakupów odbywa się poprzez w/w platformy. Wpływ na ten stan rzeczy ma wielkość urządzenia. Komputer osobisty gwarantuje ponadto większy komfort i wygodę.
Prawie jedna czwarta kupuje smartfonem, a 16% tabletem
23% kupujących mobilnie wykorzystuje do tego celu swojego smartfona. Zazwyczaj kupują wtedy, gdy są poza domem. 16% kupujących korzysta z tabletu i prawie połowę zakupów finalizują w domu.
Kupują wszyscy
Najczęściej kupuje młodzież w wieku 15-18 lat, ale wydają zdecydowanie najmniej. Najrzadziej kupują starsi, ale wydają średnio 50-150 złotych (grupa wiekowa powyżej 54 lat). Młodzież zazwyczaj się uczy i nie ma stałego zatrudnienia, dlatego wydaje najmniej, choć szuka zdecydowanie najwięcej. Osoby starsze zazwyczaj mają płynność finansową i dlatego mogą sobie pozwolić na większe zakupy.
Najwięcej wydają mieszkańcy miast powyżej 500 000 ludności, a najmniej Ci, którzy mieszkają w miastach poniżej 100 000 mieszkańców. Osoby ze wsi wcale nie kupują mało. Znajdują się zaraz za mieszkańcami największych polskich miast.
Czy czeka nas era urządzeń mobilnych?
Zdecydowanie czeka nas era m-zakupów z poziomu smartfonów i tabletów. Konsumenci będą traktować to jak wygodę i jako najlepszą opcję, bo sklepy internetowe współpracują z operatorami szybkich płatności online, co dla klientów oznacza możliwość błyskawicznej zapłaty za zakupiony towar. Wiemy, że 25% posiadaczy smartfonów zacznie w tym roku kupować mobilnie. To pozwala nam snuć podejrzenia, że przyszłość rysuje się w kształcie litery M.
* - dane statystyczne pochodzą z magazynu MShopper 08/2015