E-biznes

Jak e-sprzedaż zmieni się w przyszłości? Era zakupów międzynarodowych

mar 6 2016

Osoby, które na bieżąco śledzą rynek e-commerce w Polsce wiedzą, że obecnie trwa prawdziwy rozkwit. Polskie sklepy internetowe nie są już zamknięte na jeden kraj. Dzięki rodzimym operatorom szybkich płatności online mogą one sprzedawać transgranicznie. Co czeka polskie sklepy w przyszłości? Nieograniczone możliwości!

Sklepy stawiają na urządzenia mobilne

Kilka lat temu marka Google zmieniła algorytmy swojej wyszukiwarki do tego stopnia, że roboty wyszukiwań badają witryny pod kątem responsywności. Jeśli badana witryna nie wyświetla się poprawnie na urządzeniach mobilnych, to ma spore trudności z wybiciem się w sieci. Dzisiaj RWD (Responsive Web Design) dotyczy sklepów w większej mierze niż kiedykolwiek, ponieważ m-konsumenci bardzo często kupują za pośrednictwem smartfonów.

Na rynku e-commerce widzimy rozkwit w dziedzinie RWD. Właściciele sklepów prowadzą audyty swojej strony i usprawniają sprzedaż mobilną. Skupiają się nie tylko na polskim, ale też zagranicznym rynku. Przyjęło się założenie, że jeśli strona poprawnie funkcjonuje na komórce, to znaczy, że jest w pełni skończona i responsywna.

Obecnie wszyscy stawiają na mobilność. W poprzednim roku 40%* właścicieli smartfonów przyznało się do minimum jednego zakupu mobilnego. W roku obecnym ten odsetek się zwiększy. Szacuje się, że w roku 2020** ponad połowa zakupów będzie odbywać się przy udziale urządzeń mobilnym.

Błyskawiczne transakcje, także międzynarodowe i przerywane

Krakowska spółka, Dotpay posiada ponad 140 kanałów sprzedaży. Dzięki temu konsumenci mogą wybrać sposób zapłaty i mieć przy tym świadomość, że pieniądze dotrą na konto adresata w kilka sekund. Tyczy się to też banków zagranicznych. Konsumenci mogą kupować w dowolnej walucie i nie przejmować się przewalutowaniem. Mogą zapłacić w dolarach, a sklep odnotuje płatność w złotówkach. To niezwykle ważne dla przyszłości e-commerce. Sklepy już teraz muszą umożliwiać takie operacje, bo wkrótce stanie się to normalnością.

Omnichannel, czyli możliwość rozpoczęcia zakupów na jednym urządzeniu z opcją ich finalizowania na osobnym sprawia, że konsumenci nie mają już żadnych ograniczeń. Mogą balansować między sklepami, napełniać koszyki i finalizować transakcje wtedy, gdy będą tego chcieli. W przyszłości każdy sklep będzie musiał umożliwiać takie zakupy, ponieważ tego życzą sobie konsumenci.

Przyszłość w kolorowych barwach

Dzięki zmianom na rynku płatności online polskie sklepy mogą rozwijać się do maksimum. Nie istnieją już żadne granice terytorialne ani finansowe. Przyszłość e-commerce to głównie zmiany na rynku płatności i mobilności. Mobilny kierunek został obrany już dawno, ale dopiero teraz wchodzi w okres maksymalnego rozkwitu. Branża dąży do tego, aby mobilność nie miała żadnych ograniczeń i aby konsument mógł zakupić przez telefon wszystko.

 

* - dane statystyczne pochodzą z magazynu MShopper 08/2015

** - dane opublikowane przez Visa Europe

Udostępnij