Jakie możliwości daje nam geolokalizacja?
Jako geolokalizację określa się zarówno położenie, jak i sam proces ustalania geograficznego położenia obiektów fizycznych lub osób. Odbywa się to dwiema drogami: za pomocą systemów GPS lub na podstawie adresu IP urządzenia. Położenie geograficzne może być określane nie tylko przy użyciu danych przestrzennych, czyli szerokości i długości geograficznej, ale również danych teleadresowych np. kodu pocztowego, nazwy ulicy czy numeru domu. Pojawia się pytanie, czy geolokalizację można wykorzystać w telemarketingu? Okazuje się, że tak. Jedną z nowinek technologicznych, jeżeli chodzi o płatności online jest usługa geolokalizacji płatności. To odpowiedź na potrzeby serwisów oferujących głównie dobra cyfrowe. Jednak funkcję geolokalizacji mogą z powodzeniem wykorzystać przedsiębiorcy działający w sektorze e-commerce, dla których szczególnie istotne jest miejsce dokonywania transakcji np. właściciele restauracji czy różnego rodzaju punktów usługowych. Geolokalizacja płatności znalazła się w ofercie jednego z największych i najbardziej popularnych operatorów płatności – firmy Dotpay. Ten fakt mówi sam za siebie. W ślad za wiodącym dostawcą płatności pójdą z pewnością także inni operatorzy. Bo możliwości geolokalizacji są ogromne.
O zastosowaniu geolokalizacji słów kilka
Usługę geolokalizacji można zastosować do wielu różnych działań o charakterze marketingowym, wszędzie tam, gdzie działa telefonia komórkowa. Obecnie trudno wyobrazić sobie lepsze narzędzie marketingowe. Notyfikacje graficzne i tekstowe wysyłane przez Dotpay pozwalają na bardzo precyzyjne lokalizowanie klientów, co z kolei ułatwia komunikację z nimi i jasne określenie ich potrzeb.
Telefony komórkowe nosimy zawsze przy sobie. Towarzyszą nam one podczas odpoczynku, posiłków w restauracji, wizyty u mechanika. Są obecne praktycznie w każdym aspekcie naszego życia. Bardzo często nie zdajemy sobie nawet sprawy z tego, że urządzenia te pozostawiają ślady, na podstawie, których można określić nasz położenie.
Dotarcie do potencjalnych klientów, znajdujących się na ściśle określonym obszarze daje możliwość personalizowania oferty, zwiększania zadowolenia klientów, tworzenia z nimi bliższych relacji. Pozwala na poznanie reakcji i zachować klienta i stworzenie jego dokładniejszego profilu. Ogromną zaletą takiej formy komunikacji są opcje „click to call” czy click to sms” budujące zaangażowanie klienta. Dzięki nim sprzedawca może poznawać na bieżąco opinie klientów na temat oferowanych dóbr lub usług i dostosowywać je do wymagań klientów.