E-biznes

Co robi Internauta, gdy nie kupuje? - O czynnościach okołozakupowych słów kilka

maj 30 2016

W sierpniu zeszłego roku magazyn MShopper wydał numer, w którym podsumował Polską branżę e-commerce. Z raportu wynika, że na jednego Internautę przypada obecnie aż 1.6 urządzenia mobilnego. To pokazuje, że Polacy coraz chętniej korzystają ze smartfonów i tabletów do przeglądania sieci. Blisko 40% czasu spędzanego w Internecie poświęcamy na zakupy lub szukanie odpowiednich produktów (głównie z dziedziny motoryzacji oraz mody), a pozostałe 60% na czynności okołozakupowe.

Czym są czynności okołozakupowe?

Z magazynu MShopper dowiadujemy się, że czynności okołozakupowe to przede wszystkim przeglądanie sklepów, czytanie opisów produktów lub parametrów technicznych. Innymi słowy - czynności okołozakupowe to zachowania prowadzące do poznania produktu, a finalnie ich zakupu.

Dlaczego aż 60% czasu spędzamy na czynnościach okołozakupowych?

Statystyczny posiadacz urządzenia mobilnego spędza około 60% wolnego czasu na przeglądaniu sieci. Może to być zwykła lektura wiadomości przy kawie, a mogą to być czynności okołozakupowe. Branża e-commerce rozwija się błyskawicznie, dlatego w dobie powstawania coraz to nowszych sklepów i lepszych aplikacji mobilnych - sklepy same zapraszają nas do przeglądania ich stron.

Polak lubi kupować

Jak widzicie, Polacy bardzo lubią kupować nawet wtedy, gdy nic nie zamawiają. Czynności okołozakupowe dotyczą nie tylko polskiego społeczeństwa, lecz całego Internetu. Produkty w sieci są dużo tańsze od stacjonarnych, dlatego większość wolnego czasu spędzamy na ich przeglądaniu i poznawaniu. Jeśli Wy również macie takie skłonności, to napiszcie w komentarzach jakie sklepy najchętniej przeglądacie i w jakich porach.

 

 

Udostępnij