Płatności

Możliwości geolokalizacji w obszarze płatności internetowych

maj 8 2018

Geolokalizacja dała nam możliwość określania geograficznego usytuowania obiektów lub osób za pomocą GPS lub na podstawie adresu IP urządzenia. Podstawowe dane niezbędne do ustalenia geolokalizacji to współrzędne geograficzne. Brane są jednak pod uwagę także inne dane np. kod pocztowy, nazwa ulicy czy numer domu. Okazuje się, że szerokie wykorzystanie geolokalizacji obejmuje również e-marketing. Najlepszym przykładem jest geolokalizacja płatności. Powstała, aby sprostać specyficznym potrzebom przedsiębiorstw działających w sieci i sprzedających rozmaite dobra lub usługi, w tym również dobra cyfrowe. Dla niektórych z nich znajomość miejsca, z którego dokonywana jest opłata za towary lub usługi to kluczowa kwestia. Pozyskanie danych związanych z lokalizacją płatności jest obecnie bardzo proste. Wystarczy skorzystać z usługi oferowanej przez Dotpay, jednego z wiodących dostawców płatności online. Jak to działa?

Praktyczne zastosowanie geolokalizacji

Geolokalizacja to bardzo uniwersalne narzędzie. Wystarczy, że obiekt, którego dane lokalizacyjne chcemy uzyskać znajduje się w zasięgu działania telefonii komórkowej, aby móc zastosować innowacyjne formy reklamy. Jednym z działań marketingowych podejmowanych w oparciu o geolokalizację są notyfikacje graficzne i tekstowe. To bardzo nowoczesny sposób komunikacji z klientami. W specjalnych aplikacjach wbudowane są kody umożliwiające komunikację urządzenia mobilnego z nadajnikami BTS (ang. base transceiver station). Firmy mogą w ten sposób namierzyć urządzenie znajdujące się w pobliżu stacji bazowych i wysyłać ofertę do osób, które znajdują się na danym obszarze. Nie ma lepszego sposobu na prezentację bieżącej oferty czy informacji o aktualnych promocjach zwłaszcza, że przedsiębiorcy mogą zastosować opcję „click to call” lub „click to sms”, które ułatwiają klientom szybką reakcję. W ten sposób skutecznie budowane jest zaangażowanie konsumentów. 

Geolokalizacja w innych krajach

W Polsce rozwiązania te jeszcze raczkują. Za granicą są o bardziej powszechne. Co więcej, wykorzystywane są także do celów rozrywkowych. Wiele znanych marek postawiło na taką formę komunikacji z klientami. Klienci bardzo chętnie wchodzą w relację z daną marką, dzieląc się swoim położeniem, odmeldowując się w sklepie, lokalu gastronomicznym czy usługowy. Mają okazję opisać swoje doświadczenia, opowiedzieć o plusach danej oferty. Stają się niejako ambasadorami marki. Ich opinie poznają inni, potencjalni klienci. Nie ma lepszego i bardziej skutecznego sposobu rekomendacji.

 

 

 

Udostępnij