Płatności

Płatności kartą w transakcjach internetowych

wrz 30 2016

​Większość przedsiębiorstw, których działalność odbywa się głównie w środowisku internetowym, oferuje swoim klientom kilka możliwych opcji uregulowania należności za towar lub usługę. Obok płatności przelewem, to właśnie płatność kartą należy do najczęściej stosowanych rozwiązań. Klienci posiadający karty deklarują, że preferują zakupy przy ich użyciu, a nawet potrafią zrezygnować z transakcji, jeśli sklep nie dopuszcza tego rodzaju rozliczeń.

Płatność kartą – gdzie się sprawdza?

Niektóre formy działalności w sieci szczególnie sprzyjają płatnościom przy pomocy kart płatniczych. Do tego rozwiązania przyzwyczajeni są najbardziej klienci sklepów internetowych, dla których jest to przejaw konkurencyjności danej firmy. Jednak opcja płatności kartą sprawdza się także w innych sytuacjach, gdzie istotna dla klienta jest szybkość. W ten sposób mogą być opłacane wszelkie usługi typu „premium” oferowane przez internetowe witryny. Również abonamentowy model opłat za usługi z powodzeniem bywa realizowany dzięki płatności kartą.

Zalety płatności kartą w internecie

Korzyści z wyboru tej opcji są obustronne, dlatego płatność kartą preferują zarówno klienci, jak również przedsiębiorcy. Przemawia za nią między innymi:

Konkurencyjność – sklepy internetowe oferujące większą gamę możliwych sposobów płatności pozytywnie wyróżniają się na rynku. Przelewy bezpośrednio na rachunek lub te dokonywane dzięki opcji szybkiej płatności internetowej stają się standardem, natomiast opcja płatności kartą może stać się znakiem rozpoznawczym i przyciągać kupujących.

Szybkość transakcji – na ten aspekt zwracają uwagę zarówno kupujący, jak i sprzedający. Błyskawiczny przelew to dla kupującego gwarancja szybszej wysyłki zamówionego towaru, a dla przedsiębiorcy spore ułatwienie w prowadzeniu codziennych rozliczeń.

Ułatwienie transakcji zagranicznych – karty płatnicze używane są przez miliony ludzi na całym świecie. Przedsiębiorcy decydując się na wprowadzenie tej opcji, rozszerzają grupę potencjalnych klientów na osoby spoza granic Polski. Karta ułatwia bowiem opłacenie transakcji, jej użycie pozwala na pominięcie formalności, takich jak przewalutowanie i numery IBAN i SWIFT.

Chargeback – to opcja, na którą klienci zwracają coraz większą uwagę. Umożliwia im bowiem otrzymanie zwrotu pieniędzy, w przypadku, gdy towar nie zostanie dostarczony bądź będzie niezgodny z umową. Procedura uruchamiana jest przez bank, co jest szczególnie ważne w przypadku nierzetelnych kontrahentów.

Udostępnij