E-biznes

Multichannel i Omnichannel w E-commerce

lut 12 2016

W dobie rozwoju rynku e-commerce operatorzy szybkich płatności muszą spełniać wymagania konsumentów. Szybkość, wygoda i bezpieczeństwo to największe zalety zakupów online. Oferowanie wielu kanałów płatności, jak również możliwość rozpoczęcia transakcji na urządzeniu mobilnym, a finalizowanie go na komputerze stacjonarnym to kolejna rzecz, która ma znaczenie w trakcie wyboru operatora szybkich płatności. Multichannel i Omnichannel mają ogromne znaczenie w e-commerce. Co warto wiedzieć o tych metodach płatności?

Polacy przekonują się do mobilności

Co drugi internauta, przynajmniej raz w życiu dokonał zakupu przez Internet. Aż 37% osób dokonało finalizacji zakupów z poziomu smartfona, a 24%* z tabletu. To wyraźnie pokazuje, że nasze społeczeństwo chętnie korzysta z urządzeń mobilnych, a w dobie coraz tańszych tabletów, ultrabooków i netbooków możemy przypuszczać, iż ilość korzystających z usług operatorów szybkich płatności online zwiększy się.

Czego oczekujemy od sklepów internetowych?

To, że kupowanie w sieci jest wygodą, wie każdy z nas. Kupowanie w e-sklepach to też doskonały sposób na "wyhaczenie" okazji. Możemy zamówić towar za 50% ceny (często i taniej!) i cieszyć się łupem. Internauci liczą, że e-sklepy postawią na rozwój płatności, to też widzimy może nie nową, ale ciągle raczkującą w naszym kraju technologię Omnichannel.

Omnichannel to możliwość rozpoczęcia transakcji na jednym urządzeniu, a finalizowanie jej na kolejnym. Możemy zrobić zakupy z poziomu tabletu, a po powrocie do domu dokonać płatności przy pomocy komputera stacjonarnego. Wśród wszystkich największych operatorów szybkich płatności, tylko Dotpay posiada najbardziej rozwiniętą technologię Omnichannel.

Konsumenci lubią nowości, ale przekonują się do nich tylko wtedy, gdy mają zagwarantowane bezpieczeństwo. Bezpieczeństwo transakcji w dużej mierze zależy od wielkości marki. W przypadku Dotpay mowa o firmie, która z roku na rok notuje 25% wzrost, dlatego można przypuszczać, że w krótkim czasie Omnichannel stanie się jej flagową usługą.


 

Omnichannel w raportach

Warto przez chwilę skupić się na optymalizacji Omnichannel. Najwięksi operatorzy szybkich przelewów posiadają specjalne aplikacje, które pozwalają generować raporty i przekazywać je do księgowości. To oznacza, że Omnichannel nie wpływa na trudności z księgowaniem i nie powoduje bałaganu w księgach rachunkowych, ba! Dzięki takim raportom właściciel sklepu internetowego może się dowiedzieć wielu informacji o swoich klientach. Ma szansę sprawdzić z których urządzeń najchętniej dokonuje się zakupów, a z których finalizuje płatność.

Multichannel + Omnichannel = Spełnienie rynku?

Multichannel oznacza wielokanałowość, czyli możliwość finalizowania płatności w sposób, który będzie błyskawiczny. Najwięksi operatorzy szybkich przelewów posiadają ponad 100 kanałów płatności (wszystkie duże banki oraz mniejsze - banki spółdzielcze). To oznacza bardzo wiele. Jeśli dodać fakt, że w niedalekiej przyszłości omnichannel będzie oferowany przez większość operatorów płatności, w głowach konsumentów powinien rysować się obraz nowoczesności i spełnienia rynku.

Płatności online, zwłaszcza te błyskawiczne wymagają ciągłego rozwoju, aby nie utknąć w rutynie. Patrząc na rynek e-commerce i jego rozwój przypuszczamy, że wielokanałowość i możliwość balansowania pomiędzy urządzeniami w trakcie dokonywania zakupów to dopiero początek wielkich zmian.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper oraz PulsBiznesu

 

 

Udostępnij