E-biznes

Platformy e-commerce wychodzą z cienia

lut 20 2016

Branża e-commerce w Polsce rozwija się bardzo prężnie. Rok bieżący to czas zmian i wychodzenia z cienia własnego podwórka. Od dawna mówi się o zmianach na rynku operatorów szybkich przelewów online. Pod koniec zeszłego roku Dotpay uruchomił sprzedaż międzynarodową, dzięki czemu zapewnił polskim platformom e-commerce nieograniczony zasięg. Co słychać wśród właścicieli sklepów internetowych?

Sklepy mogą więcej

Większość platform e-commerce skupia się na rozwoju systemów płatności i zwiększaniu opcji językowych na stronie. Dzięki temu właściciel sklepu może wypromować swoje produkty na rynku zagranicznym. Zmiany wśród operatorów szybkich płatności online pozwalają na płacenie w każdej walucie, dlatego sklepy internetowe (szczególnie te ze sporym asortymentem) mają szansę wyjść z cienia i zarabiać więcej.

Wokół m-zakupów

Platformy, które chcą sprzedawać nie tylko w Polsce, ale na całym świecie pracują nad mobilnymi wersjami swoich sklepów. Dostosowują się do standardów, które wyznaczyła firma Google i wchodzą ze współpracę z tymi operatorami, którzy gwarantują responsywne bramki płatności. Coraz więcej internautów kupuje za pośrednictwem smartfonów, dlatego sklepy kładą ogromny nacisk, aby mobilna wersja ich sklepów była maksymalnie dopracowana.

Większy rynek, większe pieniądze?

Możliwość globalnej reklamy produktu wpływa na jego sprzedaż. Najbogatsze platformy e-commerce bardzo szybko zarobią na transgranicznej sprzedaży, a mniejsze sklepy będą inwestować w sprzedaż światową cyklicznie. Rok bieżący to okres wielkich zmian dla polskich sprzedawców. Znając ich zaangażowanie i rzetelność możemy mieć pewność, że rynek e-commerce w Polsce będzie za rok przynajmniej dwukrotnie większy. 

 

Udostępnij