Sklep internetowy

Psychologia w sprzedaży internetowej

maj 15 2016

Branża e-commerce generuje już ponad 70 miliardów złotych rocznie, zaś obroty przekraczają próg jednego biliona. To pokazuje, że Polacy chętnie kupują w sklepach internetowych. Nie ma co ukrywać, że psychologia sprzedaży ma ogromne znaczenie w kwestii obrotów. Jak przygotować sklep tak, aby był inteligentny dla konsumenta? Poniżej kilka trików.

Zadbaj o multikanałowość w transakcjach

Sklepy, które umożliwiają wygodne płacenie za zakupy są odbierane jako pozytywne. Słowo "wygoda" jest ściśle powiązane z terminem "komfort" i dotyczy operatorów błyskawicznych płatności online, którzy umożliwiają uregulowanie rachunków za zakupy nawet w czasie weekendu. Podstawą jest zatem współpraca z firmami takimi jak Dotpay, które oferują ponad 140 kanałów sprzedaży, czyli obsługuje niemal wszystkie banki, które funkcjonują na terenie Polski. Dzięki temu e-sklepy najwięcej zarabiają w czasie weekendów, gdy większość społeczeństwa odpoczywa po tygodniu pracy.

Inteligentne płatności odroczone

UX (User Experience) to w psychologii sprzedaży całość odczuć, jakie sklep wywołuje podczas przeglądania witryny. Wysoki poziom UX oznacza, że strona jest przyjazna, przejrzysta i dedykowana konkretnej branży. Duży wybór metod płatności bardzo podnosi poziom UX, co w przypadku sklepu może oznaczać nawet 50% całości odczuć. Z badań rynku wynika, że sklepy współpracujące z dużymi operatorami błyskawicznych płatności są odbierane jako bezpieczniejsze od pozostałych. Konsumencie chcą dbać o swoje pieniądze i płacić za zakupy tylko zaufanym sklepom.

Certyfikaty

Coraz więcej sklepów przystępuje do programu "Rzetelna Firma", co ma sugerować jej uczciwość oraz pełen profesjonalizm. To bardzo podnosi wiarygodność platformy e-commerce w oczach konsumentów, ponieważ wytyczne udziału w programie "Rzetelna Firma" są bardzo rygorystyczne. Konsumenci mając do wyboru sklep tani, lecz nie ocertyfikowany a droższy, lecz współpracujący z "Rzetelna Firma" w 80% przypadków wybiorą ten drugi.

Stwórz taki sklep, w jakim sam chciałbyś robić zakupy

Bardzo ważne są osobiste odczucia podczas budowania platformy, zatem zachęcamy do wnikliwego badania User Experiences w trakcie implementacji skryptów i aplikacji. Warto sprawdzić zasady współpracy z wydawcami certyfikatów i zapisać się do pasujących Wam programów. Należy stale interesować się psychologią sprzedaży aby w przyszłości być o jeden krok przed konkurencją.

 

 

Udostępnij