E-biznes

Geolokalizacja płatności - przydatna funkcjonalność dla przedsiębiorców

gru 11 2018

Operatorzy nowoczesnych systemów płatności udostępniają swoim klientom coraz więcej narzędzi usprawniających działanie e-biznesu. Rozwiązania dedykowane sklepom internetowym oraz sektorowi e-commerce służą zoptymalizowaniu funkcjonowania firmy. Coraz więcej firm decyduje się na używanie tego typu usprawnień. Technologia telekomunikacyjna idzie w tym względzie stale do przodu – rozwiązania, z których można skorzystać dzisiaj, jeszcze kilkanaście lub kilka lat temu były nie do wyobrażenia. Technologia będzie rozwijać się dalej, przynosząc coraz to ciekawsze rozwiązania dla e-biznesu.

Jedną z bardzo przydatnych funkcjonalności jest tak zwana geolokalizacja płatności. Rozwiązanie udostępnia na przykład lider wśród operatorów płatności online, firma Dotpay. To nowoczesne rozwiązanie pozwala w praktyczny sposób ustalić źródło geograficzne wykonywanych płatności. Innymi słowy, właściciel sklepu internetowego może dowiedzieć się, z jakiej lokalizacji została wykonana opłata za zamówienie. Sprzedawca w bardzo prosty sposób uzyskuje informacje na temat źródeł płatności, ponieważ wystarczy użyć w tym celu narzędzia pozwalającego na obsłużenie dodatkowych parametrów. Parametry dotyczące geolokalizacji są przesyłane bezpośrednio do sklepu poprzez notyfikacje systemowe.

Rozwiązanie początkowo było dedykowane firmom zajmującym się sprzedażą produktów cyfrowych. Dla takich firm geolokalizacja płatności jest bardzo istotna, ponieważ usprawnia kwestie związane z obowiązkiem podatkowym. Obecnie rozwiązanie jest w powodzeniem wykorzystywane również przez inne branże, dla których miejsce wykonywania transakcji jest istotne w odniesieniu do działań związanych z marketingiem i promocją. 

Z technicznego punktu widzenia, geolokalizację można wykorzystać w każdym miejscu znajdującym się w zasięgu telefonii komórkowej. W trakcie wykonywania płatności kartą za pośrednictwem telefonu, każdorazowo rejestrowany jest adres IP urządzenia, pozwalający na określenie lokalizacji geograficznej użytkownika. Posiadając informację na temat położenia kupującego, sprzedawca ma możliwość znacznego spersonalizowania wysyłanych do niego ofert reklamowych. 

Jednym z nowoczesnych sposobów na zachęcenie klientów do zainteresowania ofertą sklepu jest komunikowanie się z nimi przy użyciu spersonalizowanych wiadomości graficznych i tekstowych. Takie notyfikacje są przesyłane za pośrednictwem aplikacji mobilnych. Notyfikacje używają wbudowanego kodu, dzięki któremu umożliwiają połączenie urządzenia mobilnego z nadajnikami BTS. Dzięki połączeniu z nadajnikami możliwe jest precyzyjne ustalenie położenia geograficznego takiego urządzenia. Po ustaleniu geolokalizacji, możliwe jest wysłanie klientom znajdującym się na danym obszarze oferty marketingowej ściśle związanej z ich okolicą.

Zastosowanie geolokalizacji płatności znacznie zwiększa prawdopodobieństwo skorzystania przez klientów z przesłanej oferty promocyjnej. Kupujący w większym stopniu zainteresowani są ofertą dotyczącą miejsca ich zamieszkania. Spersonalizowane oferty handlowe zwiększają zaufanie klientów do danego sprzedawcy – kupujący czują, że sprzedający dba o ich potrzeby i dostosowuje ofertę do ich preferencji.

Oprócz usprawnień związanych z czynnościami podatkowymi oraz wysyłaniem ofert marketingowych, geolokalizacja płatności jest również świetnym narzędziem do badania rynku. Dzięki niemu sprzedający może dowiedzieć się na przykład tego, w jakich rejonach powinien zintensyfikować działania marketingowe aby podnieść wskaźniki sprzedaży.

 

Udostępnij