Pytania i odpowiedzi

Jesteś startupem? Jak bezpiecznie przyjmować płatności online?

mar 9 2019

Kłopoty z formalnościami wreszcie masz za sobą. Podpisałeś konieczne umowy, biznes plan się rozwija, prognozy finansowe wyglądają optymistycznie. Twój biznes online jest gotowy do uruchomienia. Ale czy Ty jesteś gotowy, aby powitać swoich klientów pozytywnymi doświadczeniami płatniczymi?

Jak akceptować płatności online na swojej stronie?

Niezależnie od tego, czy jesteś sklepem internetowym sprzedającym zegarki, oferujesz subskrypcje fachowych czasopism z zakresu budownictwa, czy proponujesz swoim klientom dostęp do najnowszych gier, musisz pomyśleć o tym, w jaki sposób Twoi klienci mają płacić za towary lub usługi. W trakcie poszukiwań najlepszych rozwiązań natkniesz się na wiele opcji, ale najlepszym będzie bramka płatności, która umożliwi klientom płacenie w najwygodniejszej dla nich formie. Jako sprzedawca musisz podjąć świadomą decyzję. Wybór dostawcy płatności może sprawić, że Twój biznes zacznie się rozwijać albo wręcz przeciwnie, stanie w miejscu. Wysokie miesięczne koszty administracyjne, wysokie prowizje za przetwarzanie płatności, kosztowne opłaty zwrotne, a nawet koszty założenia konta lub rezerwy na pokrycie ryzyka są dość częste. Dlatego zanim wybierzesz konkretnego dostawcę, musisz przeprowadzić dokładny research. 

Zacznij od metod płatności, które chcesz zapewnić klientom

Wiesz, że chcesz akceptować karty płatności na swojej stronie internetowej. Ale czy są też bardziej popularne alternatywne metody płatności w grupie odbiorców, do których kierujesz swój towar lub usługę. Być może są to przeważnie ludzie młodzi, którzy bardzo chętnie wybiorą płatności typu „one click” lub płatności mobilne. Możliwości masz całe mnóstwo. Przejrzyj ofertę popularnego w Polsce dostawcy płatności elektronicznych, firmy Dotpay, a przekonasz się, jak wiele metod płatności może wzbogacić i ulepszyć Twój biznes. Następnie powinieneś upewnić się, że Twój operator płatności online pomoże Ci również w integracji. Pamiętaj, że doświadczenie płatnicze na twojej stronie internetowej ma kluczowe znaczenie dla osiągnięcia sukcesu rynkowego. Jeśli nie możesz zapewnić swoim klientom wygody, nie zrobią nic, by zacząć kupować od Ciebie. 

Użyj porównywarek bramek płatności online

Witryny te umożliwiają jednoczesne porównanie wielu dostawców płatności. Spójrz nie tylko na prowizje, ale na wszystkie stawki i koszty zarządzania kontem sprzedawcy. Wiesz, że firma X pobiera 2, 9% prowizji za transakcję, a firma Y ma tę samą prowizję lub trochę większą. Ale co z innymi kosztami, które wiążą się z korzystaniem z danej bramki płatności? Czy zapytałeś o koszty konfiguracji? Jako startupowi zależy Ci przecież, aby znaleźć dostawcę płatności, który nie obciąży Cię kosztami za instalację. 
Czy masz zasoby techniczne do integracji API? Cóż, możesz chcieć firmy, która sprawi, że integracja będzie łatwa, chyba, że chcesz zapłacić za to swoim programistom. Czy Twoja witryna jest zgodna ze standardem PCI? Przepisy PCI DSS są ustalane przez firmy obsługujące karty kredytowe (Visa, MasterCard, American Express) i muszą być przestrzegane przez każdą firmę przed udzieleniem jej zezwolenia na przyjmowanie płatności kartą przez Internet. Uzyskanie certyfikatu PCI jest długim i kosztownym procesem. Odpowiednia bramka płatności online może dostarczyć rozwiązania takiego, jak strona hostowana, która umożliwia pobieranie płatności kartą za pośrednictwem bramki, bez konieczności uzyskiwania własnego certyfikatu PCI. Bardziej wygodne, prawda?

 

 

 

Udostępnij