Pytania i odpowiedzi

O co należy zadbać umożliwiając zakupy mobilne w swoim sklepie?

gru 6 2017

​Umożliwienie zakupów mobilnych w sklepie internetowym to wyjście na wprost oczekiwaniom klientów, którzy coraz chętniej korzystają ze swoich smartfonów czy tabletów dokonując zakupów online. Sprawa nie jest jednak wcale tak prosta. O czym powinni pamiętać właściciele biznesów internetowych, by m-zakupy były efektywne i bezproblemowe?

Upewnij się, że strona działa płynnie i bezproblemowo na urządzeniach mobilnych

Przeglądanie witryny sklepu za pośrednictwem urządzeń mobilnych może być trudne, jeżeli strona nie jest responsywna, czyli nie dostosowuje się do danego urządzenia. Jednak responsywność to nie wszystko. Każdy krok w kierunku płatności mobilnej musi być intuicyjny. Klient e-sklepu właściwie nie powinien zauważać żadnej różnicy w dokonywaniu zakupów za pomocą smartfona, a robieniu ich przy użyciu komputera. Kiepska nawigacja, zbyt długie opisy produktów czy konieczność zakładania konta w celu finalizacji transakcji może popsuć to wrażenie. M-klienci oczekują, że proces realizacji transakcji będzie bezproblemowy. Jeżeli zostaną zmuszeni do wypełniania dziesiątek pól formularzy lub czytania wielu stron szczegółów wysyłki, po prostu zrezygnują z zakupów w naszym sklepie. Co więcej, nawet, jeśli posiadamy najbardziej responsywną i przyjazną dla urządzeń mobilnych stronę internetową, możemy stracić klientów ze względu na długi czas jej ładowania. M-klient nie lubi czekać. Nawet właściciele witryn mających niewielkie opóźnienie podczas ładowania strony na urządzeniu mobilnym, mogą zapomnieć o spełnieniu marzenia o sukcesie w m-commerce. 

Zmniejsz liczbę kroków potrzebnych do ukończenia transakcji

Pamiętajmy o tym, że użytkownicy mobilni zazwyczaj robią zakupy w podróży, w autobusie lub podczas przerwy na lunch. Jeżeli nie będą w stanie dokonać zakupu w ciągu kilku chwil, a zamiast tego zafundujemy im skomplikowaną transakcję, po prostu porzucą koszyk. Nawet, jeśli mamy produkty wysokiej jakości, na pewno jest ktoś, kto zaoferuje możliwość kupna podobnych w ciągu kilku sekund. M-commerce jest bezwzględne, jeśli chodzi o czas i kliknięcia. Ograniczmy przekierowania do absolutnego minimum, aby cała transakcja odbywała się tylko na naszej witrynie.

Wybierz najlepsze opcje płatności dla urządzeń mobilnych

Chociaż na rynku istnieje wiele rozwiązań płatniczych, najważniejszym kryterium powinna być łatwość i różnorodność płatności, aby w pełni zaspokoić potrzeby klientów i dostosować się do używanych przez nich urządzeń mobilnych. Im szerszy wachlarz płatności mobilnych, tym lepiej. Pamiętajmy o tym, że brak preferowanej metody płatności powoduje, że znaczna liczba klientów rezygnuje z trwającej transakcji.

 

 

 

Udostępnij