Płatności

Płatności mobilne – przyszłość e-commerce?

mar 7 2019

Rynek płatności elektronicznych rośnie z roku na rok. Co jakiś czas pojawiają się na nim pewne trendy. Do najsilniejszych należą z pewnością płatności mobilne. Możliwość wykorzystania urządzeń mobilnych zrewolucjonizowała rynek e-commerce. Ten sposób zapłaty za towary i usługi zdobył szybko serca klientów oraz sprzedawców działających w przestrzeni internetowej. Oto cztery powody, dla których płatności mobilne przynoszą korzyści wszystkim:

Możliwość zaakceptowania większej liczby płatności od większej liczby klientów

Jedną z zalet przyjmowania płatności mobilnych jest możliwość akceptowania większej liczby płatności. Prognozowany wzrost rynku płatności mobilnych sprawia, że przyjmowanie płatności mobilnych jest kluczowe dla maksymalizacji przychodów. Mimo, tych prognoz wielu właścicieli sklepów internetowych spodziewa się, że za dziesięć lat ich klienci będą płacić w taki sam sposób, jak dzisiaj. Nie są oni skłonni do wdrażania nowych technologii. Boją się otworzyć na nowe sposoby płatności, choć ich klienci właśnie tego oczekują. W miarę rozwoju rynku płatności może okazać się, że firmy, które odstają od konkurencji i nie dostosowują się do wymagań rynku przestaną istnieć. Dotyczy to również dostawców płatności. 

Efektywność

Dla firm działających w sieci efektywność jest jedną z największych zalet przetwarzania płatności mobilnych. Informacje o transakcjach są automatycznie wprowadzane do systemu, co oznacza brak konieczności ich ręcznego wprowadzania. Przekłada się to na oszczędności czasu oraz mniejsze ryzyko wystąpienia błędów. Płatności mobilne, w połączeniu ze zintegrowanymi aplikacjami i oprogramowaniem dla sprzedawców oznaczają, że dane nie tylko są automatycznie importowane do oprogramowania księgującego, ale mogą być również eksportowane do programów, takich jak zarządzanie zapasami, fakturowanie i należności podatkowe.

Wygoda

Wygoda to kolejny ważny powód do akceptowania płatności mobilnych. W przeciwieństwie do tradycyjnych transakcji w punktach sprzedaży, płatności mobilne można przyjmować z dowolnego miejsca. Oznacza to, że sprzedaż może być realizowana na miejscu. Ta przenośność z pewnością zwiększa wygodę klientów, sprawiając, że całe doświadczenie zakupowe staje się dla nich przyjemniejsze. Płatności mobilne oznaczają również wygodę dla przedsiębiorstw, umożliwiając firmom prowadzenie działalności w dowolnej lokalizacji. 

Bezpieczeństwo

Bezpieczeństwo jest czwartym i niezwykle ważnym powodem, dla którego należy zachęcać klientów do korzystania z płatności mobilnych. Wśród konsumentów, którzy nie korzystają jeszcze z płatności mobilnych, duży odsetek, jako główną barierę wskazują kwestie bezpieczeństwa. Klienci po prostu boją się podawania wrażliwych danych za pośrednictwem urządzeń mobilnych i nie wierzą, że transakcje te są całkowicie bezpieczne. Transakcje mobilne są jednak w rzeczywistości bezpieczniejsze, niż większość ludzi myśli. Główni dostawcy płatności mobilnych korzystają z tokenizacji, gdzie każda transakcja wykorzystuje jednorazowy kod, który nie może zostać skradziony ani ponownie użyty. Ponadto nowsze telefony komórkowe dodają warstwę zabezpieczeń, umożliwiając wieloczynnikowe uwierzytelnianie użytkowników. Coraz popularniejszymi rozwiązaniami są identyfikatory linii papilarnych i rozpoznawanie twarzy. Korzystając z tych innowacji w dziedzinie bezpieczeństwa, klienci mogą czuć się bezpiecznie dokonując płatności mobilnych i swobodnie korzystać z zalet tej technologii.

 

 

 

Udostępnij