Pytania i odpowiedzi

Jak wybrać dostawcę usług płatniczych?

lis 16 2018

Dzisiaj konsumenci oczekują możliwości zapłaty za swoje produkty i usługi za pomocą nowoczesnych metod płatności elektronicznych, a liczba transakcji w tym obszarze stale rośnie, szybko wyprzedzając zarówno tradycyjne, jak i nowsze sposoby płatności. Coraz więcej firm outsourcinguje swoje przetwarzanie płatności. Podpowiadamy, na jakie elementy zwrócić uwagę wybierając nowego dostawcę usług płatniczych.

Cechy idealnego pośrednika płatności

Idealny dostawca płatności akceptuje wymagane rodzaje kart i transakcji oraz posiada wszelkie konieczne certyfikaty. Na rynek płatniczy wprowadzane są ciągle nowe rodzaje kart, jak chociażby najnowsze karty bezstykowe. Pośrednik płatności musi dobrze radzić sobie z ich przetwarzaniem. Powinien wykazywać się doświadczeniem w dostarczaniu niezawodnych usług przetwarzania płatności. Wielu dostawców usług płatniczych twierdzi, że ich rozwiązania są zawsze sprawne, ale czasami są to przechwałki na wyrost. Wybierając pośrednika płatności nie bójmy się poprosić o rozmowę z innymi firmami, które już korzystają z usług danego dostawy.

Dobry wybór to dostawca niezależny od agentów rozliczeniowych, międzynarodowych kart kredytowych i dostawców technologii. Prawdopodobnie jedno z najważniejszych kryteriów wyboru, niezależność od znanych agentów rozliczeniowych, takich jak Visa czy Mastercard lub dostawców technologii, takich jak Ingenico, zapewni nam większy wybór i elastyczność, zarówno techniczną, jak i komercyjną. Korzyścią będzie możliwość decydowania o tym, co chcemy i kiedy chcemy oraz brak sztywnych umów na czas określony.

Upewnijmy się, że dostawca płatności zna nasz rynek, a także rozmiar i zakres działalności. Oferuje szeroki zakres usług, konkurencyjne warunki handlowe i elastyczne modele umów. Wybrany przez nas pośrednik powinien dawać możliwość wyboru długości umowy oraz dostosowania jej do zmieniających się warunków na rynku. Mniejsi, niezależni pośrednicy często zostawiają więcej miejsca na negocjacje i zdecydowanie oferują lepsze modele cenowe niż giganci usług płatniczych. 

Traktujmy bezpieczeństwo, jako priorytet, a nie tylko, jako czynnik wyboru. Dostawcy usług płatniczych muszą bardzo poważnie podchodzić do kwestii bezpieczeństwa, zwłaszcza, jeśli chodzi o wymagania branży, aby przestrzegać ścisłych standardów PCI DSS, w przeciwnym razie nie są wiarygodni. Ich kariera na rynku usług płatniczych kończy się szybciej, niż się zaczęła. 

Zadaniem dostawcy powinno być również zapewnienie wysoce responsywnego zarządzania kontem i usług wsparcia. Oznacza to np. pomoc techniczną 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. 

 

 

Udostępnij