E-biznes

Rynek E-commerce wyzwaniem dla nowych

mar 31 2016

Polski rynek handlu jest trudniejszy, niż kiedykolwiek. Dziś już nie wystarczą promocyjne ceny, ani pakiety typu "dwa w cenie jednego". W dobie powstawania kolejnych sklepów internetowych o sukcesie sprzedaży decyduje dużo więcej czynników, niż adres domeny i hasło reklamowe. Rynek E-commerce jest wyzwaniem dla nowych. Na co zwracać uwagę przy debiucie? O tym dowiecie się poniżej.

Stacjonarny, znaczy nieatrakcyjny

Sprzedaż za pośrednictwem internetu zwiększyła się w Polsce o 25%*. To dużo, ale nasz kraj uchodzi za najszybciej rozwijający się w tej dziedzinie na terenie całej UE. Obecnie coraz więcej firm otwiera się na Internet i rezygnuje ze sprzedaży stacjonarnej. To słuszne podejście, bowiem społeczeństwo lubi, gdy to sklep dociera do konsumenta, a nie na odwrót. Patrząc na tematykę sklepów w sieci można zauważyć, że konsument może z poziomu tabletu zamówić nawet chleb.

Chcesz prowadzić sprzedaż w internecie? Oto, co musisz wiedzieć

Sklep stacjonarny może funkcjonować nawet dekadę bez remontu. Odpowiednik internetowy takiego przywileju nie ma. Zmieniające się standardy, algorytmika Google i pojawianie się nowych operatorów szybkich płatności zmusza właścicieli do cyklicznej inwestycji w swoją firmę. Aby dotrzeć do klientów, trzeba postawić na nowoczesne technologie i skuteczny marketing. O ile samo stworzenie sklepu do najtrudniejszych nie należy, o tyle jego pozycjonowanie generuje koszty i jest sensem jego istnienia. Warto dodać, że zwłaszcza na rynku e-commerce mamy do czynienia z potężną konkurencją, dlatego jeden detal lub jedno zaniedbanie może zakończyć działalność sklepu.

Dostępność

Decydując się na otworzenie sklepu internetowego, ważna będzie dostępność produktów. Konsument źle patrzy na sklep, któremu brakuje towaru w magazynie. Źle też patrzy na te platformy, które nie dbają o szczegółowy opis produktów. Istotnym będzie korzystanie z modułów, które powiększają obrazki i pokazują podobne produkty w danej kategorii.

Dostępność tyczy się również urządzeń mobilnych. Algorytmy Google bardzo źle patrzą na witryny, które nie są responsywne. RWD (Responsive Web Design) to absolutna podstawa, bo pozwala na przeglądanie sklepu z poziomu smartfonu, tabletu itd. Mając na uwadze fakt, że blisko połowa społeczeństwa korzysta z urządzeń mobilnych do robienia zakupów w sieci, poziom responsywności ma znaczenie w kwestii atrakcyjności sklepu.

Płatność i bezpieczeństwo

Klient nie dokona żadnego zakupu, jeśli nie czuje się bezpieczny. Sklep powinien być zabezpieczony systemem szyfrowania danych (SSL), a ponadto korzystać z tych operatorów szybkich płatności, którzy również gwarantują bezpieczeństwo. Dobrym wyborem będzie Dotpay lub inna, podobna rozmiarami marka. Im większy operator, tym więcej kanałów płatności i mniejsze prowizje za zrealizowane transakcje.

Na co liczy klient?

Konsument chce wejść do sklepu, wybrać towar i zapłacić za niego. Dla niego liczy się czas trwania transakcji, dlatego będzie szukał takich sklepów, które oferują błyskawiczne transakcje online. W trakcie budowania witryny sklepowej należy skupić się na wyborze odpowiedniego operatora płatności, bo sukces większości sklepów zależy w dużej mierze od niego.

Dbaj, czytaj i rozwijaj!

Platforma e-commerce będzie gwarantowała zarobki tylko wtedy, gdy właściciel nie popadnie w rutynę i będzie o nią dbał. Należy od czasu do czasu prześledzić najważniejsze e-dzienniki, czytać o zmianach w algorytmice Google i obserwować największe platformy w kraju. Jeśli strona będzie ciągle w ruchu, to nie wypadnie z obiegu, co w rzeczywistości będzie oznaczać mocną pozycję na rynku.

 

* - Dane pochodzą z magazynu MShopper / 08/2015

 

Udostępnij