Zakupy online

Wady i zalety zakupów mobilnych

mar 16 2016

Możliwość mobilnego kupowania nie oznacza, że wszyscy będą z tej opcji korzystać. Podobnie jak w przypadku każdej innej technologii, ta także posiada zwolenników i przeciwników. Choć przeciwników jest zdecydowanie mniej, to mają oni argumenty świadczące o tym, że nie prędko dokonają m-zakupu. Jakie są największe zalety i największe wady zakupów mobilnych? Zapytaliśmy Polaków.

Zalety zakupów mobilnych

Zdecydowanie przeważa wygoda. Mobilni cenią sobie komfort wynikający z tego, że nie muszą opuszczać domu czy w ogóle wstawać z fotela, aby móc kupować. Cenią sobie też możliwości operatorów szybkich płatności online, którzy oferują multikanałowość. Fakt, że konsument może zapłacić błyskawicznie działa na wyobraźnię i zwiększa popularność m-zakupów. Wiele osób ceni sobie oszczędność, jaka wynika z zakupów mobilnych. Mogą oni przeglądać wiele sklepów i wybrać ten, który jest najtańszy.

Polacy cenią w m-zakupach:

  • - Wygodę - nie muszą uruchamiać laptopa, ani komputera stacjonarnego,
  • - Oszczędność - mogą "złapać" okazję i kupić towar za mniejsze pieniądze,
  • - Swobodę - lubią kupować wtedy, gdy mają na to ochotę,
  • - Czas - kupowanie mobilne pozwala go zaoszczędzić,
  • - Prywatność - nikt nie patrzy nam w ekran urządzenia mobilnego.

Wady zakupów mobilnych

Do największych wad zakupów mobilnych możemy zaliczyć trudności związane z przeglądaniem sklepu. Przeszkadzają nam wyskakujące okienka, polecane produkty i konieczność oglądania całego asortymentu sklepu, gdy poszukujemy konkretnego produktu.

Polacy odczuwają trudności w m-zakupach z powodu:

  • - Formularzy - jest ich wiele, a samo ich wypełnienie to inwestycja czasu,
  • - Aplikacji - nie zawsze są przystosowane do konkretnego urządzenia mobilnego,
  • - Braku porównywarek - nie mogą wybrać tańszego produktu z jednej platformy,
  • - Wyszukiwania - czasem wymaga to inwestycji czasu i nerwów,
  • - Zdjęć produktów - trudności z powiększeniem obrazku lub zbyt duży rozmiar,
  • - Połączenia internetowego - konsument nie zawsze posiada Internet w telefonie, a w pobliżu może mieć trudności z zasięgiem darmowego WiFi.

Czas na zmiany?

Na podstawie w/w plusów i minusów na pewno nie stworzymy sklepu idealnego, ale możemy mieć podstawy do mniej skomplikowanych zmian. W branży e-commerce najważniejszy jest klient, dlatego właściciele sklepów będą dążyć, aby ich platformy miały jak najmniej minusów. Możemy się spodziewać, że przyszłość będzie dla e-sklepów wymagająca, co na pewno docenią konsumenci.

 

Udostępnij