Płatności

Płatności online - jak często zaglądamy na strony WWW banków?

maj 29 2020

W ciągu dekady w Polsce o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Okazuje się, że obecnie gości na nich sześciu na dziesięciu użytkowników sieci, czyli 13 milionów internautów. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący tego jak wygląda elektroniczna bankowość w Polsce. Przeczytaj go koniecznie!

W Polsce istnieje potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego!

Zacznijmy od tego, że możemy przeczytać w raporcie Gemiusa o e-handlu w Polsce wypowiedź eksperta, który wskazuje, że w Polsce istnieje potrzeba upowszechnienia obrotu bezgotówkowego. Skąd w Polakach pojawia się ta potrzeba? No cóż, po prostu wynika ona z niewystarczającego poziomu tzw. ubankowienia społeczeństwa w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej. Pojawia się więc pytanie o to: ilu surfujących Polaków w ogóle odwiedza strony WWW banków? Otóż Gemius postanowił przeanalizować, jakim zainteresowaniem cieszyły się one w latach 2005–2015.

O wiele więcej osób odwiedzających strony WWW banków!

Warto wspomnieć także o tym, że analiza pokazuje, że w ciągu 10 lat o ponad połowę wzrósł odsetek internautów odwiedzających strony WWW banków. Mało tego - według danych z kwietnia 2015 roku już sześciu na dziesięciu użytkowników sieci odwiedziło przynajmniej jedną z nich. Natomiast w 2005 roku na stronach WWW instytucji finansowych gościło miesięcznie średnio 36 procent internautów.

Zdecydowanie największa popularność jest teraz!

Otóż w kwietniu 2015 roku na analizowanych stronach gościło 60 procent użytkowników sieci. Wyraźnie dane te pokazują, że odsetek odwiedzających strony WWW banków osiągnął poziom z rekordowego pod tym względem 2011 roku, w którym odnotowywano na nich średnio 59 procent internautów miesięcznie. Te dane pochodzą z ogólnopolskiego badania internetu Megapanel PBI/Gemius, realizowanego w sposób ciągły od ponad 10 lat przez firmę Gemius na zlecenie spółki Polskie Badania Internetu. To właśnie na jego podstawie publikowane są dane statystyczne, które prezentują popularność stron WWW oraz związanych z nimi profili społeczno-demograficznych internautów.
Ponadto dane z badania Megapanel PBI/Gemius służą reklamodawcom, agencjom reklamowym i domom mediowym do szacowania potencjału reklamowego stron WWW i planowania kampanii online. Poza tym korzystają z nich również wydawcy, którzy na ich podstawie szacują udział własny w rynku internetowym i wyceniają powierzchnie reklamowe, jakimi dysponują. Dzięki temu możemy obserwować rozwój polskiej e-bankowości.

 

 

 

Udostępnij